Sabtu, 26 Maret 2016

Ujian Komputer Lesen Memandu ( Download Aplikasi Ujian Teori Berkomputer JPJ ) 2016

Ujian Komputer Lesen Memandu ( Ujian Teori Komputer JPJ ) 2016 - Asslamulaikum Sobat Bloggerix, Gimana kabarnya nih semoga kita semua diberi kesehatan dan rezki yang melimpah oleh Allah S.W.T Aminn.

Tips - Tips Lulus Ujian Berkomputer
Tips - Tips Lulus Ujian Berkomputer
Tips - Tips Lulus Ujian Berkomputer
Anda bakal dibenarkan menduduki Ujian Undang-Undang Berkomputer kira-kira 3 hari selepas berakhir tamat kelas K.P.P. 5 jam. Ujian ini sebetulnya mudah kerana kamu telah dibekalkan dengan buku teks, buku contoh soalan serta CD contoh soalan. Yang penting kamu butuh mengulangkajinya. Walaubagaimanapun, tetap ramai yang menghadapi kesukaran untuk lulus dalam ujian ini. Malah tersedia juga yang telah mengambil lebih daripada 3 kali, namun tetap belum lulus.

Disini, saya bakal berbagi trik-trik bagi menolong kamu semua untuk lulus. Tersedia 50 soalan di dalam ujian ini. Markah lulus ialah 42 markah. Ini bermakna maksimum kesalahan yang boleh kamu perbuat ialah 8 soalan.

Ujian ini dibahagi terhadap 3 tersanjungn. Tersanjungn A (Papan Tanda) memiliki 15 Soalan. Tersanjungn ini merupakan yang paling mudah. Oleh itu, kamu butuh untuk menjawab dengan betul pada semua soalan di tersanjungn ini. Cuba ketika kamu keluar rumah dengan menaiki kereta alias bas, sila perhatikan papan-papan tanda di jalan raya serta fahamkan betul-betul manfaatnya.

Tersanjungn B (Panduan Berhemat) pula mengandungi 25 Soalan. Soalan-soalan di tersanjungn ini terbukti panjang serta agak sulit sedikit. Ia memerlukan kamu untuk berfikir sebelum menjawab soalan-soalan tersebut. Sila cuba untuk hanya meperbuat  4 kesalahan sahaja.

Yang terbaru sekali ialah Tersanjungn C (Akta Pengangkutan Jalan serta Sistem Kejara). Ia memiliki 10 soalan sahaja. Sekiranya kamu sangatlah mengulangkaji, tentunya tak sulit untuk menjawab soalan di tersanjungn ini. Kerana semua jawapan yang diberbagi merupakan fakta. Kamu butuh mencapai markah yang tinggi dalam tersanjungn ini. Tak sedikitkan latihan menjawab soalan di tersanjungn ini serta cuba hafal soalan serta jawapannya. Oleh itu, sila jangan membikin lebih daripada 3 kesalahan.

Kesimpulannya, apabila kamu ikut apa yang diperkatakan di atas, kamu hanya bakal membikin 7 kesalahan sahaja iaitu 0 di Tersanjungn A, 4 di Tersanjungn B serta 3 di Tersanjungn C. Kamu bakal mendapatkan markah 43/50 di mana telah semestinya kamu bakal lulus ujian ini. Ikut panduan-panduan di atas serta kamu tentu berjaya.

Download Software Ujian Teori Berkomputer JPJ

Download Software Ujian Teori Berkomputer JPJ
Download Software Ujian Teori Berkomputer JPJ
NEW Version Updated 25-3-2016



Download Software :
Baca dulu ya bro

1. Ujian ini mengandungi 50 soalan serta terbahagi kebada 3 tersanjungn iaitu:
a) Tersanjungn A (15 soalan)
b) Tersanjungn B (25 soalan)
c) Tersanjungn C (10 soalan)

2. Setiap soalan mengandungi 4 opsi jawapan serta calon diminta memilih hanya satu jawapan yang betul bagi setiap soalan.

3. Calon hendaklah menjawab SEMUA soalan yang disediakan.

4. Calon dinasihati agar menjawab soalan yang mudah terlebih dahulu serta diikuti dengan soalan yang sukar.

5. calon dikehendaki mengikut arahan daripada Ketua Penyelia dari semasa ke semasa

SEMOGA BERJAYA MENDAPATKAN LICENSE L  ^^

ANDA DIKEHENDAKI MENDAPAT MARKAH 47/50 ATAU MELEBIHI 42/50 UNTUK LULUS DALAM UJIAN KPP.

Aplikasi ni sangat keren bagi sesiapa yang bakal menduduki ujian berkomputer undang-undang JPJ untuk memperoleh lesen L. Sesiapa yang tetap belum ada lesen L boleh la download aplikasi ni. Kalau dah ada pun lesen L, boleh kasi adik-adik alias teman-teman yang bakal akan mengambil ujian undang-undang pada masa bakal datang. Bak kata pepatah orang putih “practice makes perfect”. Markah yang diperlukan untuk lulus merupakan 42/50.

Demikianlah Artikel Tentang Ujian Komputer Lesen Memandu ( Download Aplikasi Ujian Teori Berkomputer JPJ ) 2016 semoga dengan adanya artikel ini bisa menambah Ilmu anda.

Sumber : UjianTheori.blogspot.co.id

baca juga Cara Menggunakan Lidah Buaya Untuk Rambut Dan Manfaatnya

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Share this with short URL: Get Short URLloading short url
Tags :

Related : Ujian Komputer Lesen Memandu ( Download Aplikasi Ujian Teori Berkomputer JPJ ) 2016

0 comments:

Posting Komentar